5 rzeczy, za które Polacy kochają Toyoty

Toyota od lat jest jedną z najbardziej cenionych przez polskich kierowców marek motoryzacyjnych i nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że te japońskie konstrukcje to ponadczasowa trwałość i wysoka bezawaryjność, czyli to, co przeciętny Kowalski lubi najbardziej. Polscy kierowcy pokochali Toyoty zarówno te nowe, jak i te z rynku wtórnego. W czym tak naprawdę tkwi fenomen tej marki?

Toyota miażdży Porsche i Forda!

Śledząc coroczne dane publikowane przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar można śmiało stwierdzić, że Toyota jest od lat najczęściej wybieraną marką przez klientów indywidualnych w Polsce, zaraz obok Skody, Opla, Volkswagena i Kii. Według danych dostępnych w rankingu IQS (Initial Quality Study), Toyota to jedna z najbardziej niezawodnych marek działających na rynku motoryzacyjnym, idąca łeb w łeb m.in. z koncernem Seat/Volvo, Skoda oraz Hyundai.

Warto również wspomnieć o rankingu najcenniejszych marek świata wg Forbes. W zestawieniu tym tylko w 2018 roku Toyota zajęła 9. miejsce pośród takich potentatów, jak Apple, Google, Microsoft, Amazon czy Facebook, a wyprzedzając takich gigantów motoryzacyjnych, jak np. Porsche (miejsce 58), Mercedes (miejsce 13), Ford (miejsce 42) czy BMW (miejsce 20).

OK, to o co chodzi z tą Toyotą?

Po pierwsze, bezawaryjność, z której Toyota przecież słynie. To jeden z głównych czynników wpływających na decyzję klientów odnośnie zakupu samochodów tej marki. Nawet w starszych egzemplarzach Toyoty, o ile są zadbane, ich serwis polega przeważnie na wymianie jedynie podstawowych elementów eksploatacyjnych, jak klocki i tarcze hamulcowe, filtry czy płyny. Co więcej, hybrydowe napędy Toyoty są obecnie uważane są za niemal bezobsługowe.

Po drugie, wartość rezydualna, czyli Toyoty z reguły mocno trzymają cenę na rynku wtórnym. Tak więc decydując się na zakup nowej Toyoty, mamy pewność, że stracimy na niej niewiele podczas ewentualnej sprzedaży w porównaniu z samochodami innych marek.

Po trzecie, Toyotę kupi każdy zdroworozsądkowo myślący kierowca! Pojazdy japońskiej marki są poszukiwane, a wystawiając na rynek wtórny zadbany egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową zazwyczaj długo nie trzeba czekać na finalizację sprzedaży.

Po czwarte, silniki! Ogólnie przyjęło się, że japońskie jednostki napędowe są, mówiąc kolokwialnie, nie do zajechania. Potwierdzają to same silniki Toyoty, których trwałość ocenia się na setki tysięcy kilometrów bezawaryjnej pracy. Toyota to także ekonomiczne napędy hybrydowe znane i cenione na całym świecie.

Po piąte, niezaprzeczalną zaletą nowych modeli Toyoty jest ich atrakcyjny i ponadczasowy design. To nowoczesna, dynamiczna i pełna ekspresji stylistyka, która może się spodobać nawet najbardziej konserwatywnemu i wymagającemu kierowcy.

Najlepsza globalna wartość motoryzacyjna

Toyota, obok Lexusa, jest dominującą w rankingach niezawodności marką, zajmując w nich czołowe miejsca. 14 modeli Toyoty uznanych zostało za najmniej awaryjne auta na drodze (Consumer Raport USA). W rankingu stu najbardziej wartościowych marek BrandZ, który został opublikowany przez Kantar Millward Brown, Toyota po raz 6. z rzędu i 11. w historii zajęła pierwsze miejsce wśród marek motoryzacyjnych. Na wynik końcowy miała wpływ przede wszystkim renoma, jaką cieszy się Toyota wśród swoich użytkowników, jakość i niezawodność jej produktów oraz rozwój technologii i dominację na rynku aut hybrydowych.

Teraz już wiesz, dlaczego samochody marki Toyota to pierwszy wybór nie tylko tysięcy Polaków, ale i milionów użytkowników na całym świecie!

Partnerem materiału jest Toyota Okęcie – salon samochodowy Warszawa.

Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *