Popularność samochodów sprowadzanych z zagranicy nie maleje, choć coraz częściej ta forma zakupu podyktowana jest nie tyle oszczędnościami, ile chęcią realizacji marzeń, czy choćby zachcianek motoryzacyjnych. Przyjrzyjmy się rynkowi pojazdów używanych.

Czy starszy znaczy gorszy?

Średni wiek samochodu w Polsce jest trudny do ustalenia. Zdawać by się mogło, że w dobie postępującej cyfryzacji wystarczy kilka kliknięć w klawiaturę komputera, jednak to właśnie błędy w systemie ewidencji komputerowej, czyli popularnym CEPiKu mocno zniekształcają rzeczywisty obraz. Najczęściej pojawiająca się wartość to 13 lat. Tyle według ekspertów ma przeciętny samochód poruszający się po polskich drogach. Czy to dużo? Zdaniem producentów nowych aut taki wiek powinien wykluczyć pojazdy z normalnej eksploatacji. Zdaniem ekologów to jeżdżące dystrybutory trucizn. Wreszcie, zdaniem części motoryzacyjnych, użytkowanie takich aut czyni z nas motoryzacyjny skansen Europy. Czy rzeczywiście?

Średni wiek samochodów w Europie to około 11 lat. Nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy poruszają się statystycznymi 10-latkami. Różnice są więc zaskakująco niewielkie i może dziwić fakt, że Niemcy, będąc przedstawicielami jednego z najbardziej zamożnych państw, ryzykują jazdę samochodami na skraju wyeksploatowania, dodatkowo przyczyniając się do degradacji środowiska naturalnego. Przyjrzyjmy się więc tym wiekowym konstrukcjom. Wśród samochodów 12-letnich znajdziemy między innymi VW Golfa VI, Toyotę Avensis trzeciej generacji, a także czwartą generację Forda Mondeo. Trudno nazwać je zabytkami techniki, śmiało natomiast można pokusić się o stwierdzenie, że dobrze utrzymane egzemplarze posłużą jeszcze przez wiele lat.

To się opłaca

To właśnie tu leży przyczyna popularności pojazdów używanych. Powszechna opinia o lepszym stanie technicznym samochodów sprowadzanych zza granicy ma swoje mocne podstawy, a ich genezy można się dopatrywać choćby w różnicach kulturowych. Rzeczywiście, samochody sprowadzane są zazwyczaj bardziej zadbane, nie bez znaczenia jest też fakt, że miały one łatwiejsze życie. Stan dróg w naszym kraju, mimo wielu pozytywnych zmian, wciąż pozostawia wiele do życzenia. Na popularność tej formy zakupu wpływają także względy logistyczne. Transport pojazdów nie jest wyzwaniem dla firm specjalizujących się w tego rodzaju usługach, a ceny przewozu są na tyle konkurencyjne, że pozytywnie wpływają na ostateczną opłacalność transakcji.

Przez granicę przejeżdżają jednak nie tylko używane samochody osobowe. Dużą popularnością cieszy się również zakup pojazdów użytkowych. Dynamiczny rozwój branży logistycznej zaowocował wzmożonym zapotrzebowaniem nie tylko na busy, ale też ciężarówki, ciągniki i sprzęt specjalistyczny. Tu również skorzystanie z oferty pojazdów używanych jest niezwykle atrakcyjne ekonomicznie. Jednak sprowadzenie takich pojazdów nie należy do łatwych zadań. Oprócz odpowiedniego sprzętu potrzebne jest także duże doświadczenie oraz spełnienie wielu wymagań, jak choćby zagwarantowanie ubezpieczenia przewożonego ładunku. Wzorcową ofertę prezentuje firma transportowa Transport Europa Logistics. Znajdziemy tu pomoc nie tylko w sprowadzeniu samochodów osobowych, czy ciężarowych, ale także maszyn, sprzętu budowlanego, a nawet motocykli i łodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here