Logistyka kontraktowa w najprostszej formie obejmuje po prostu outsourcing powierzchni magazynowej. Operator logistyczny przejmuje z barków klienta odpowiedzialność za obsługę łańcucha dostaw zapewniając mu przestrzeń na jego towary. Logistyka kontraktowa często jest jednak pojmowana znacznie szerzej i swoim zakresem obejmuje szereg innych, bardziej złożonych operacji prowadzonych na powierzchni magazynowej. Poszczególne usługi są ściśle dopasowywane do potrzeb klienta i z czasem mogą ewoluować.

Logistyka kontraktowa w teorii i praktyce

Logistyka kontraktowa jest bardzo popularną w ostatnich czasach usługą, na której wykorzystanie w swojej codziennej działalności decyduje się coraz więcej firm poszukujących profesjonalnego wsparcia w zakresie organizowania logistyki oraz transportu. Usługa ta jest dostarczana przez doświadczone podmioty określane mianem operatorów logistycznych, które dysponują wiedzą oraz narzędziami niezbędnymi do prawidłowego świadczenia usług logistycznych. Współczesna logistyka kontraktowa dalece wykracza poza klasyczny outsourcing powierzchni magazynowej oferując korzystającym z niej klientom wiele innych, przydatnych usług.

Logistyka kontraktowa w najbardziej bazowej formie obejmuje korzystanie z udostępnionej przez operatora powierzchni magazynowej, na której klient może składować swoje towary w perspektywie krótko- lub długoterminowej. W takim modelu logistyczno-sprzedażowym towar trafia do magazynu, jest w nim przechowywany w oryginalnej formie, a w momencie sprzedaży wyjeżdża do magazynu klienta, gdzie następuje kompletacja zamówienia. Coraz więcej firm decyduje się jednak na skorzystanie z bardziej zaawansowanej formy logistyki kontraktowej, w której zakres wchodzą także dodatkowe usługi – transport towarów, dystrybucja, etykietowanie, zarządzanie punktami sprzedaży, fakturowanie, obsługa posprzedażowa i wiele innych.

Dlaczego warto korzystać z usług oferowanych przez logistykę kontraktową?

Główną zaletą współczesnej logistyki kontraktowej jest możliwość dostosowania jej specyfiki oraz zakresu usług do konkretnych potrzeb klienta. W praktyce oznacza to możliwość skorzystania z profesjonalnego wsparcia firm z branży logistyczno-transportowej, ich wiedzy, sprzętu oraz pracy wykwalifikowanych magazynierów bez samodzielnego organizowania całego przedsięwzięcia, co wiąże się z oszczędnością czasu, pieniędzy oraz ograniczeniem ryzyka popełnienia błędów, które mogą negatywnie odbić się na jakości pracy firmy. Zakres usług może być modyfikowany w czasie oraz dostosowywany do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa, co pozytywnie wpływa na jego rozwój oraz pozwala skuteczniej realizować cele biznesowe w perspektywie długoterminowej.

Współczesna logistyka kontaktowa jest usługą stworzoną dla każdej firmy, której zakres pracy obejmuje magazynowanie i wysyłanie towarów. Na outsourcing usług logistycznych najczęściej decydują się sklepy internetowe, zarówno te będące w początkowej fazie rozwoju, jak i istniejące już od wielu lat. Korzystanie z profesjonalnego wsparcia doświadczonego operatora logistycznego i jego zasobów pozwala na zoptymalizowanie kosztów usługi logistycznej przedsiębiorstwa, zachowanie wysokiej jakości obsługi klienta oraz zwiększenie ilości obsługiwanych zamówień, co pozytywnie wpływa na konkurencyjność firmy umożliwiając jej dalszy, sprawny rozwój.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here