stoisko qarson w galerii

Branża motoryzacyjna przechodzi rewolucyjne zmiany. Zmiany związane są nie tylko z coraz surowszymi normami ekologicznymi i wymogami dotyczącymi spalania. Zmienia się także podejście do finansowania nowego auta. Konsumenci, którzy chcą jeździć nowym autem, mają teraz dużo większy wybór niż kilka lat temu. Oprócz leasingu i wynajmu długoterminowego pojawił się 12-miesięczny abonament na nowe auto.

Spadek zainteresowania umowami długoterminowymi

Konsumenci nie chcą już się z usług i rozwiązań, które są długim zobowiązaniem wobec firmy. Dotyczy to zarówno umów na telewizję kablową, telefon lub internet, jak i kilkuletnich umów leasingowych. Nowoczesny model subskrypcyjny, z którego można się wycofać, jeżeli produkt nie do końca odpowiada nabywcy, staje się coraz bardziej powszechny. Dzięki takiej formie używania dóbr klienci mają możliwość zmiany usługodawcy lub produktu po krótkim okresie.

Auta na minuty i wynajem krótkoterminowy samochodu

Trend nie przywiązywania się do produktu a korzystania z usług coraz bardziej widoczny jest w branży motoryzacyjnej. W dużych ośrodkach miejskich tę niszę znakomicie wykorzystały firmy oferujące auta na minuty. Z tego rozwiązania korzystają kierowcy w różnych sytuacjach: gdy ich własne auto odmawia posłuszeństwa, gdy w domu potrzebny jest drugi pojazd lub gdy dojazd autem na minuty staje się po prostu… bardziej opłacalny.

Korporacje i małe przedsiębiorstwa konkurują ze sobą na rynku wynajmu krótkoterminowego aut na minuty. Świadczy to o zmianie podejścia do posiadania auta. Coraz większa grupa kierowców nie musi mieć samochodu na własność. Polacy rozglądają się za innymi możliwościami finansowania auta, bez konieczności wiązania się umową leasingową lub kredytową na wiele lat.

Popularność zyskuje także samochód w umowie abonamentowej z 12-miesięczną umową. Jest to sprawdzony już model w Europie Zachodniej. Abonament, do tej pory kojarzony głównie z rynkiem telekomunikacyjnym zagościł także w świadomości konsumentów jako forma płatności za serwisy oferujące muzykę, filmy i seriale. Wszystko wskazuje na to, że, że przyszła pora na rozwiązanie abonamentowe dla rynku motoryzacyjnego.

Auta na abonament – jak to działa?

W Polsce nowy samochód w dalszym ciągu jest dobrem luksusowym. Nad Wisłą większość nowych aut kupowana jest przez przedsiębiorstwa. Klienci indywidualni do tej pory rzadko mogli sobie pozwolić na nowe auto, gdyż zazwyczaj jest to wydatek przekraczający możliwości domowego budżetu przeciętnego polskiego gospodarstwa domowego. Prywatny nabywca do tej pory pozbawiony był dogodnej oferty finansowania nowego pojazdu. Z braku możliwości większość wybierała zakup samochodu używanego, często wieloletniego. Według raportu ACEA średni wiek samochodu w Polsce to ponad 13 lat, co stawia nas w ogonie Europy.

Damian Ciesielczyk, założyciel firmy Qarson, jest przekonany, że idea aut na abonament znajdzie wielu zwolenników wśród polskich kierowców. Według tego pomysłu nowy samochód nie będzie już nieosiągalnym luksusem. Po kalkulacji wszystkich wydatków związanych z kosztem napraw starego samochodu, przeglądów a także dodatkowymi nakładami finansowymi, które są związane chociażby z wyższym spalaniem – okazuje się, że rozwiązanie abonamentowe jest korzystniejsze od dotychczas dostępnych na rynku. Dla wielu ludzi auto-abonament może stać się sposobem, żeby cieszyć się jazdą nowym samochodem prosto z fabryki.

Posiadanie własnych czterech kółek wiąże się nie tylko z kosztami, ale także komplikacjami. W przypadku nowego samochodu jest to długi czas oczekiwania na wybrany w salonie model a także utrata wartości pojazdu tuż po wyjechaniu za bramy salonu. Abonament jest rozwiązaniem tych problemów. W ramach stałej miesięcznej opłaty kierowca zyskuje możliwość jazdy nowym samochodem, a dodatkowo nie musi się martwić o niedogodności takie jak przeglądy lub ewentualne naprawy.

Salon samochodowy w galerii handlowej


Na zdjęciu Cyfrowy Salon Samochodowy Qarsona w Galerii Mokotów w Warszawie (fot. Qarson/materiały prasowe)

Kolejną nowością na rynku i udogodnieniem dla użytkowników jest obecność punktów sprzedaży w galeriach handlowych. Poszukiwanie i wybór optymalnego samochodu do tej pory wiązało się z odwiedzinami w kilku salonach i spędzaniu długich godzin na przeszukiwaniu ofert w internecie. Możliwość przejrzenia pełnej oferty samochodów z różnych segmentów podczas jednej wizyty w galerii handlowej jest rewolucyjnym pomysłem i ogromnym ułatwieniem dla konsumentów.

Qarson i jego punkty sprzedaży znajdują się w największych centrach handlowych w kraju. Wybrane modele z oferty Qarsona można obejrzeć w głównych pasażach galerii. Pełen asortyment prezentowany jest w Cyfrowych Salonach Samochodowych, gdzie na dużych ekranach wyświetlają zdjęcia kluczowych segmentów i popularnych marek samochodów.

Pełna oferta aut na abonament dostępna jest na stronie www.qarson.pl/oferta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here