Najdroższe zabytkowe Mercedesy na świecie | Galeria zdjęć

Najdroższe zabytkowe Mercedesy na świecie | Galeria zdjęć

Blisko 30 milionów dolarów zapłacono za wyścigowego Mercedesa W 196R „srebrną strzałę” na aukcji w Goodwood w lipcu 2013 roku. Poznajcie pozostałe, równie unikalne i właściwie bezcenny Mercedesy w historii.

Na aukcjach zabytkowych samochodów odbywa się szaleństwo w czystej postaci. Aż w 16 przypadkach wylicytowana cena za zabytkowego Mercedesa przekroczyła milion euro.

Sensacją była aukcja w Goodwood w lipcu 2013 roku. Wystawiono tam do sprzedaży jeden z dwóch istniejących egzemplarzy wyścigowego modelu W 196R - srebrną strzałę. Auto było w opłakanym stanie - zniszczone, poobijane, nikt go nie restaurował od czasu kiedy zjechało z toru w latach 50. XX w.

Mimo to okazało się bezcennym egzemplarzem, a jego obecny właściciel zdecydował się wyłożyć prawie 30 milionów dolarów (prawie 23 miliony euro). No cóż, kto bogatemu zabroni?

W niecały miesiąc później - w sierpniu 2013 roku podczas aukcji w Pebble Beach (Kalifornia) za przedwojennego (1936 r.) Mercedesa 540 K Special Roadster zapłacono 11 milionów 770 tys. dolarów, czyli 9 540 762 euro. A jeszcze niedawno, bo 2-3 lata temu można było taki egzemplarz kupić za 1,5-2 miliony euro. Szaleństwo, czy lokata kapitału?

Trzecią pozycję na liście najdroższych Mercedesów zajmuje bardzo rzadki egzemplarz - model S Torpedo Roadster z 1928 roku. W sierpniu 2013 roku w Monterey (Kalifornia, USA) nowy nabywca dał za niego 8 milionów 250 tys. dolarów, czyli 6 184 200 euro.

Podczas tej samej aukcji za Mercedesa 540 K Special Roadster z 1939 roku zapłacono 7 milionów 480 tys. dolarów - czyli 5 607 008 euro.

W 2012 roku, podczas aukcji w brytyjskim Goodwood sprzedano model S Tourer z 1928 roku za 3 469 658 euro.

W styczniu 2013 roku podczas aukcji w Scottsdale (Arizona, USA) za model 500 K cabriolet A z 1935 roku zapłacono 2 miliony 750 tys. dolarów - 2 063 875 euro.

Szaleństwo cenowe objęło także model 300 SL Gullwing (z otwieranymi do góry drzwiami - skrzydłami). Wyprodukowano tylko 1400 egz. tego modelu, większość zachowała się do dziś, ale naprawdę oryginalnych egzemplarzy, bez podmienionych części i podzespołów jest bardzo mało. A takie właśnie są szczególnie poszukiwane.

Za Gullwinga z 1955 roku zapłacono w styczniu 2013 r. w Scottsdale (USA) 2 miliony 35 tys. dolarów - 1 527 268 euro. Jeszcze 2-3 lata temu za takie same egzemplarze płacono 500-600 tys. euro.

Równie wysokie ceny osiągają modele 300 SL w wersji Roadster (następca Gullwinga, z normalnie otwieranymi drzwiami). W sierpniu 2013 r. w Pebble Beach (USA) Mercedes 300 SL Roadster z 1963 roku osiągnął cenę 1 milion 595 tys. dolarów - 1 292 907 euro.

A oto pozostałe Mercedesy, które podczas aukcji w 2013 roku osiągnęły ceny powyżej miliona euro:

Mercedes 300 SL Roadster z 1963 r. - 1 292 907 euro.

Mercedes 300 SL Gullwing z 1955 r. - 1 278 068 euro.

Mercedes 300 SL Roadster z 1963 r. -  1 216 226 euro.

Mercedes 300 SL Roadster z 1957 r. - 1 155 770 euro.

Mercedes 300 SL Roadster z 1962 r. - 1 114 400 euro.

Mercedes 300 SL Gullwing z 1955 r. - 1 113 156 euro.

Mercedes 300 SL Roadster z 1963 r. - 1 071 928 euro.

Mercedes 300 SL Roadster z 1957 r. - 1 071 928 euro.

Mercedes 540 K cabriolet A z 1938 r. - 1 008 919 euro.

Zaprasamy do galerii zdjęć zabytkowych najdroższych Mercedesów.

Autor: Roman Dębecki

AdSense on/off: 
włącz
Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy do tego artykułu. Możesz być pierwszy!

Dodaj nową odpowiedź